Det sjuka är att

Jag har ju startat upp ny podd som går att lyssna på tex HÄR 

Nu senast var gästen SHIRLEY CLAMP. Ja, jag vet, det är enormt imponerande. Det var för att vi träffades på inspelningen av Så ska det låta som såg ut ungefär så här:

2674009_SVT-SASKADETLATA-2015-E08-b475.jpg

Obs jag har normalt inte Markoolio som ring på vänsterghanden och han var inte med i vårt program VAD JAG MINNS?!?! På söndag måste alla titta på bästa laget! (Shirley Clamp och Lasse Kronérs alltså) (Skoja, mitt var bättre för vi färgmatchade.)

2674011_SVT-SASKADETLATA-2015-E08-73c2.jpg

Jossy, Marika och Peter (PS Jag och Marika var roomies i ett par år när vi gick på Fridhems Fhsk, vi bodde bredvid varann på Västhem (eller BÄSThem som vi kallade det) (Moget)

Igår spelade vi in åtta nya avsnitt av Helt Sant i P4, vetenskapshumor för barn som går varje söndag förmiddag. En gång varannan månad träffas vi och skriver och spelar in sketcher om det fåniga vetenskaper med dialekter vi låtsas vi behärskar. Det var bra uppvärming inför i förmiddags när jag var och gjorde ett röstprov för dubbning. Hur svårt är inte det? Att säga nåt på svenska samtidigt som nån annan säger nåt på danska i örat på en. Men jag var ändå duktig. Jag kan ju till exempel läsa, bara en sån sak. Gud va lång tid det tog att lära sig det ju. Man måste ge sig själv beröm för svåra saker man gjort. Även om det var 26 år sedan det hände.

Hörrni, ses på söndag 20.00 på SVT1 och sen blir det standup: 2e mars i Kristianstad, 5e mars i Västerås, 8e mars i Lund, 9e i Malmö och 11e (MIN FÖDELSEDAG) i Umeå. Ta med en present tack.

/Sjunga Fintsson

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

