Londonalaga dag 4 och 5 (och 6?)

Kukfitta va bakfull jag va igår. Kanske pga drack alla pints i norra till nordvästra London. Nu ska vi se, onsdag… Åkte till V&A och kollade på ännu mer gamla kläder, vilket verkar vara temat för den här veckan. Kläder som är tvåhundra år på museum och kläder som är tjugo år och numer på min kropp. Men Victoria and Albert museum är ju för jävra fint. Tänkte först inte gå in på Shoes -pleasure and pain-utställningen för man behövde biljett. Men så kom en underbar liten tant fram och frågade om jag ville gå in för hon hade en extrabiljett. Kag tackade och tog emot och blev tillfälligt en i klassen, det visade sig att hon var lärare till en klass på tjugo 18-åringar som jag fick som sällskap. Jag passade in. Framför allt för att vi hade exakt samma smak: 

  
Sen tog jag mitt förnuft till fånga och åkte tillbaka till Dalston. Dammsög alla Oxfam efter kråsblusar och köpte en hejdå-present till Darryl. Jag hittade den här. 

  
En jätteful tavla som det står Laugh på. BRA VA?!?!? Sen åkte vi till Angel och mitt sista standup-gig den här veckan. Det gick såklart exceptionellt. Ety jag älskar att dra skämt på engelska! Jag fick stänga första akt och gjorde det med den äran, fast alla var SVINKUL i första akt, så så är det i England!!! Sen skulle vi fira min förträfflighet – med karaoke såklart.  

   
Efter det sa alla: va kul det va, nu går vi hem för alla vi ska jobba imorrn. Jag sa: okej fyra öl till alltså? Och tvingade Darryl gå till Dalston Superstore och va vaken till kl tre. Dagen efter fjäskade London med superväder och gull, men jag drog väskan genom halva stan ändå. Så mycket att jag fick en bot för att jag inte hade biljett. 20 pund, skulle varit 32 men inspektören var så förvirrad över min uppenbara okunskap om hur man reser att han drog av nästan halva. Och sen tyckte andra biljettförsäljarna så synd om mig så jag fick åka gratis till flygplatsen. Så, kanske vann jag pengar…? Bakad som en bulle anlände jag Malaga och där var dom inte taskiga med sina 23 grader och indiska middag till Jossan. La mig i badet och såg Gift vid första ögonkastet USA. Livet va? 

Idag har jag – ja jag säger det – legat på stranden heeeela dan. Badat, läsit bok och ätit tapas. Sen gick jag vilse, så väl framme på hotellrummet fick jag trösta mig med mer teve och choklad från London. Den godaste sorten. Riktigt billig choklad från qvickiemarten. Mm-mm! Imorrn lovar jag ta med mobilen och fota allt fint som finns här, tex det här:  

 Okej, har ni tips på kvällens restaurant så hit me! (Med förslag, inte i ansiktet) Detta har ju otippat visat sig va en matresa. Med allt gott jag fått i mig. Inget dirty. Okej nu kan jag inte ligga här och såsa, det är ju fredag!!! (Är det fredag?) 
/Vin Självsson?

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

