Londonalaga dag 3 

Åkte buss i en miljard år (20 minuter) för att gå på vad TimeOut sa till mig var det bästa att göra idag, dvs Museum of Londons utställning om crime. Den hade såklart inte öppnat än som den mycket gentila mannen i disken försökte berätta för mig när jag skulle köpa biljett om och om igen. Så jag direkt till det som ändå är skälet till att man går på museum ändå -shoppen! Köpte två böcker, en som man kan läsa i en man kan läsa utanpå. Dvs en anteckningsbok. Deppigt att den som borde innehålla kvinnohistoria och starka females -är tom. 

 Så jag gick istället till Old Truman Brewery och tittade på utställningen Dressed by Angels. Förutom att det kostade en månadslön (16 pund) att gå in, men det var fan värt det. Massa ljuvligt för ögat.  

 
Ja tex kläderna från Shakespeare in love!!! Vet ni att Judi Dench vann en Oscar för sin roll som Queen Elizabeth, fast hon var med i filmen sammanlagt 8 minuter. Då är man svinjävla bra. (Eller så var alla andra nominerade med ännu mindre?!) 

Sen hittade jag av misstag Spitalfields markets och åt SVENGOD egyptiskt snabbmat. Sen dammsög jag alla vintageaffärer längs Brick Lane, möte upp Darryl för drinx, middag på pub (thai, som Dazzler hävdar är “supercommon these days”. Jag vet inte, jag har sett två.) och sen tidig kväll hem för att kolla på The Naked Choir!!!! Alltså Glee på riktigt samt i England. Livet va?!

Ikväll ståuppar jag på Angel Comedy, ganska tidigt så vi kan get pissed sen. SISTA KVÄLLEN INNAN MALAGA. 

/Drunk Everydaysson

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

