Höstens första Tjejgrejer 

Det KAN inte va höst med tanke på att innan jag satte mig på tåget till Linköping hann jag med ett snabbt dop i Vinterviken. Och ett bad utomhus – som är kul – är inget som händer på hösten. Då är det ju bara olika filtar som ska omsvepas, te som ska nedgulpas samt löv som ska tittas på pga “fina färger”. Brunt och orange är inte våra finaste färger. Det är ju rosa och mintgrön, det vet väl alla?!? 

Iaf så är det idag “höstsäsongen” nr 2 av min soloföreställning Tjejgrejer. Det är nästan exakt ett år sen jag hade premiär under Lund comedy festival. Sen dess har showen hunnit bli en halvtimme längre, glimtad i TV4, nominerad till pris och spelad i 12 städer. I höst ska det bli sex till. Idag är det alltså Linköpings tur. Det är nån slags mottagning för psykologstudenter (ironiskt, att psykologerna som ju själva ska ha egna mottagningar sen). 

På tåget sitter jag nu bredvid en man som spelar Bon Jovi ganska högt för mig och läser Jaktjournalen. Jag passar på att fota medan han gick iväg för att prata i telefon med Jan-Erik. Detta vet jag för han svarade: Nämen Jan-Erik din jävel. 

 På jaktfronten detta: Det finns tydligen en ny metod att koka troféer. Hoppas dom menar såna guldtroféer som cheerleaders vinner i filmer. Varför dom nu ska kokas? Kanske mycket bakterier på dom, när folk ska hålla på och kyssa sina bucklor. 

Fler datum Tjejgrejer i “höst”:

16/9 Bollnäs 

19/9 Hallsberg

18/10 Kilbo

20/10 Boxholm

22/10 Smålandsstenar

Hoppas vi ses där?

/God Jaktlyckasson

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

