Tango i rabatten

Och där vinkade jag farväl till Peter och Tony som bott hos mig i en vecka. Låt mig ta det från början.

Nordiska trädgårdars programTisdagen den 17e satte jag och min trädgårdkollega Peter Bengtsson oss ned med alla våra växtvitsar och blomskämt för att repa ihop vår sensationella föreställning Tango i Rabatten. En knapp timme trams. På fredagen föreläste jag för Dramalogen. Lördag och söndag anslöt min kolleginna Emma Knyckare och vi drog av ett nytt succé-kollo med blivande humorgenier.

Sen tog jag och P bilen upp till Stockholm med släpet fyllt av skit. Förlåt, Peters all inredning. För han och Tony skulle bygga sin idé-trädgård till Nordiska Trädgårdar-mässan här i stan. Så de byggde sandstrand på dagtid och vi repade show kvällstid. Deras trädgård som vann SILVER!!!Jag klämde in ett Rost i onsdags och lite radiomedverkan här och där, tex Vaken med P3 och P4 samt Marika i P4.Ett svinkonstigt gäng

I lördags var det premiär och ta mig tusan om vi inte klämde ur oss en liten mini-succé. Sen gick vi på fest hos Fritte som var så kul så jag hann inte ta en enda bild. Där för övrigt fler än jag nånsin kunnat misstänka ur i in umgängeskrets blev lite blyga av Peters närvaro och mumlade saker som: såg ALLA avsnitt av Trädgårdskampen. Nu är det jobba tre dar, sen åker jag på påsk-semester. Hem till Peter. Vi har ju setts så lite nuförtiden.

/Glad Påskkärringsson

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

