En festlig vecka, en sk fecka.

Hejjö!

Mammy  Gunnel

Mammy Gunnel

Jag sitter på mitt kontor och väver en mental minnesbonad över förra veckans alla kalas. En födelsedagsbonanza som inleddes med min mamma på måndagen. Hon gav mig allt jag älskar: två lampor från 60-talet, två teakbrickor, ett halsband med tusen juveler i plast och en tomte från 1953. Samt tårta. Det var för övrigt hon som såg till att Phill Jupitus och jag blev vänner. På Lund Comedy festival gick jag fram och hälsade på denna brittiska gigant och mamma förutsatte att det var en god kamrat till mig, annars stegar man väl inte bara upp och pratar hur som helst, så hon helt enkelt lutade sig in i mitt Phill-komplimang-överösande och sa helt sonika: I’m the mum. Phill: stum. Nu: alla kompisar.

I tisdags bandade vi Flumskolan inför publik. En fest i sig. I onsdags var riktiga dagen, vaknade av att modern snarkade till och sa: jag tänker inte sjunga. Jag gick till konditoriet och handlade citronmarängpaj. Sen träffade jag Ola Norén för lunch. Vårt gamla serie SOS Ambulans har fått ett uppsving för nån har lagt ut dom på youtube. Så kolla på det.

Jossans födelsedagsraket

Jossans födelsedagsraket

Sen bjöd Svante mig på middag med tillhörande raket! Han är en gullevante. Torsdag: Standup på Berns. Fredag: Morgonpasset i P3, dom är en riktiga skojare dom. Sen var det födelsedagskalas på kvällen, jag fick TUSEN vackra presenter som förtjänar ett eget inlägg (kanske kommer det till och med ett sådant nån gång) och ett pass. Nisse Hallberg glömde sitt. I lördags skojade jag med Oscar Zia, Hanna Pee, Transfrans och Louise från Hetluft i Mellosnack i SVTFlow. Herregud va härligt vi hade det. Dessutom tog jag Oscar i hand och gick raka vägen till efterfesten där jag dansade mycket länge med långa Thobias från förra säsongen av Paradise Hotel och åt alla chokladbiskvier på efterrättsbuffén. Och så träffade jag till exempel:

Josefinity, fjärde medlemmen i Dollystyle

Josefinity, fjärde medlemmen i Dollystyle

Är Josefinito Jon-Henriks nya fjälla?!?!

Är Josefinito Jon-Henriks nya fjälla?!?!

Nu sitter jag på jobbet, imorrn drar jag till Halland för skriv och rep av Tango i rabatten, föreläsning och Humorkollo på Dramalogen i Halmstad. Det kan bli kul den här veckan med

För övrigt: tack för alla gratulationer på födelsedagen, ni är i sanning sagolika.

/Flyg Ochfarsson

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

