Till dom ballaste som finns

Heeeejjö! Jag har just kommit hem från luciarep, kör ju som vanligt Lucia-special på Café Rost i Sthlm den 10 dec, det blir skämt och stämsång – som jag framför!!!! (Inte själv, det hade varit FÖR bra).

I lördags spelade jag höstens sista Tjejgrejer på 2a lång kvartersscen i Gbg, herregewd vilken fest för min självkänsla. Samma hela den här säsongens spelningar – från Lund, Uppsala, Malmö, Helsingborg till Stockholm, Sunne, Varberg, Halmstad och Göteborg. Ni har varit världens bästa publik, som sett till att biljetterna varit slutsålda, skrattvolymen aningen för stark och era snälla, snälla, fina, snälla ord efteråt tillsammans med tusen kramar. Jag har inte ord för hur bra jag tycker om er. Ni är på riktigt dom bästa människorna i Sverige. Kanske världen. Förmodligen världen. Men största säkerhet världen.

Nu ska jag titta till mitt morotsbröd i ugnen, se gårdagens Ensam Mamma Söker och boka in vårens föreställningar. Vart vill ni jag kommer mer med mina Tjejgrejer?

Jossan i förklädePuss

/Husmor Riawägnersson

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “Till dom ballaste som finns

  1. Linnea

    Kom till Kristianstad! Jag är nyinflyttad och det är så jävla långt till allting som är roligt.

Leave a Reply

