She’s got the look

Först och främst: tack hela utsålda Babel som kom och skrattade så gott igår, hurra vad kul jag hade.

Sitter i min brorsas soffa och kollar på en skitkonstig film där Will Ferrell och han den där andra med lockigt hår som alltid är med i hans filmer, dom låtsas (alltså skådespelar? Eller vad menar jag annars?) va styvbröder. Och sex år gamla typ. Det är okej teve.

Något som absolut inte är okej teve var dom tolv minuterna jag såg av TV4:s “She”s got the look”. En modelltävling för människor (kvinnor) över 35. Vinst: ett modellkampanj för KappAhl. Dvs inte ett så fett pris. I alla fall inte så fett så att jag skulle stå ut med vad den vidriga juryn sa till några av dom tävlande. Jag är med på vilken dubbelmoral jag står för, eftersom jag skryter om hur mycket jag älskar Top Model, men avskyr det här. Men i Top Model låtsas dom i alla fall som om det handlar om hur man blir på bild eller för sig i en reklamfilm. I fyrans satsning satt på riktigt en jury-kvinns och sa rätt ut: dina bröst är för stora, du är för kort och jag gillar inte alls ditt hår. OCH DET HÄR I ETT PROGRAM SOM HÄVDAR ATT DOM HYLLAR DEN MOGNA KVINNAN. Sen pallar jag inte ens gå in på hur ofräscht det är att hitta på ett nytt program i Sverige 2014 som går ut på att bara bedöma kvinnors utseende. Kom igen.

Imorrn är det Helsingborg, vill du köpa biljett finns det länkar överallt på mitt Twitter och skit (du måste köpa biljett för annars blir jag ensam på Dunkers.)

Pussss
/Hyckel Dubbelmoralsson

IMG_5407.JPG

1 Comment

Filed under Teven

One response to “She’s got the look

  1. Emma

    SNÄÄÄÄLLLA Josefin kan du inte göra en egen podcast? Gillade verkligen crazy town förut, men pallar inte med hur svinig Kringlan är både i podden och utanför längre nu.. Veckans avsnitt med Kim W var guld och lagom balans av flams och allvar (tror Kringlan har andra ambitioner för podden än vad den var från början).
    Fortsätt vara underbara du <33

Leave a Reply

