Tack Kruppsala! (samt recension av Paradise Hotel)

Underbara student-människor i Uppsala som igår såg mig köra hela Tjejgrejer för första gången (inför publik, jag har såklart övat här hemma i ettan, men då har stycket bara varit beskådat av mina pryttlar och ponnies)! Ni var nästan 200 stycken ljuvliga som lät ert bästa skratt. Jag är lycklig och glad (att det är nio dar till nästa show så att jag hinner lära mig spa-låten bättre). Den 15 okt spelar jag på Babel i Malmö och 17 okt på Dunkers i Helsingborg. Jag skulle bli hjärtans glad om det var så att nån kom och tittade.

Annartjejgrejer_01_utan vitt_nsta(1)s sitter jag just nu i soffan och stirrar på regnet. Jag har skolkat från jobbet (det vill säga, att sitta tre meter härifrån vid min sekretär och stirra på regnet) för att se gårdagens Paradise Hotel. Det var först svinhärligt, sen blev det vidrigt när killar blev tvungna att leva upp till deras roll som killar. Jag har svårt att bestämma mig för vad jag tycker om Smail. För dels tycker jag han är svin-jävla-snygg (och lite rolig va? När han vill? Är det fel?). Sen säger han nåt misogynt och framstår som ett arsle. Sen tar han på sig en hatt och är tillbaka på asgöllig. Ps Erik har inte sagt en enda sympatisk sak under hela säsongen, men ändå tror man att “han är väl skön” pga har juvel i örat. Sjukt.

Det är en bra säsong i år. Förra året hade dom massa folk som inte var kära i varann men låtsades som det. I år är det ett jädra guldläge i att dom har folk som är kära på riktigt som låtsas som dom inte är det. För att människor är gulliga och vill inte verka dumma för att dom tycker om nån som inte tycker om dom. (Jag tittar på er: Kristian och Saga.) Men visst är Malin Gramer med gaaaaanska liiite? Hon hoppar in en gång varannan vecka och säger “kom ihåg att allt kan hända på Paradise hotel”. Ja allt kan hända tydligen, förutom att du masar dig upp ur solstolen och leder lite jädra teve. (TV3, jag anmäler härmed mitt intresse.)

Nu ska jag äta lunch och sen göra nåt jag inte riktigt förstått med Jesper Rönndahl.

Jeppes bästa bild/Nära Närbildsson