Snart turnépremme!

Sitter i mitt kök och förhalar ytterligare att repa showen. På måndag är det start på Tjejgrejer-turnén och jag kan ungefär 80 procent. Dom andra 20 föreställer jag mig att de magiskt kommer komma till mig när dom behövs. Det är bland annat en låt (som jag skrev i förgår(!)) som har svårigheter att sätta sig. Men bryr sig egentligen om huruvida jag kan text eller inte (förutom de människor som betalt riktiga pengar för att se mig kunna saker)?

Kimonotjej

Kimonotjej

Orsaken till att jag kan va så oerhört avslappnad i mitt okunnande (alltså SÅ avslappad, klockan är kvart i tolv – jag sitter fortfarande i kimono och sörplar te) är att igår hörde jag poden WTF med Marc Maron som intervjuade RuPaul. DET VAR SÅ INSPIRERANDE. Jag känner mig stärkt, upplyst och oövervinnlig, jag är Jesus, Buddha och Stålmannen på samma gång. Så då var jag tvungen att lyssna genom samtliga podcasts RuPauls nånsin gjort, han har en med Michelle Visage. Där satt dom mest och gafflade om ansiktslyft och “juicing”. Alltså att dricka juice. Och hur glad jag än är i grapefrukt så hade det inte samma peppande effekt. Men jag är ändå lycklig – över att alla datumen tickar på, så här ser hösten ut än så länge:

6/10 Tjejgrejer -Uppsala, V-dala
12/10 Morgonpasset i P3
15/10 Tjejgrejer – Malmö, Babel
17/10 Tjejgrejer – Helsingborg, Dunkers
19/10 Hemligt framträdande på Rival
21/10 Tjejgrejer – Stockholm, Mosebacke
23/10 P3 Älskar Lund
25/10 Tjejgrejer – Varberg, Kulturnatten
29/10 Tjejgrejer – Sunne, Hemma hos Appelquist
1/11 Skräckafton i Ysby
5/11 Standup på Rost
13/11 Tjejgrejer – Halmstad, Dramalogen
3/12 Konferencier – Opalen comedy
10/12 Standup på Rost

Kom kom!

/Juicefin Juicesson

 

2 Comments

Filed under Min vardag

2 responses to “Snart turnépremme!

  1. igottimetowaste

    Så jeefvla gött att du kommer till Varberg! Hurra säger jag.😀

Leave a Reply

