Hur långt är det till Sälen?

Svar: skitlångt. Jag har åkt olika fordon sedan tjugo i tolv. Nu är klockan sex. OCH JAG ÄR FORTFARANDE INTE FRAMME. Just nu buss genom hela Dalarna. Jag tror den kör rundor för att vi ska få se alla hörn.

Ståuppade i Skövde igår, hurra för mig. Nu ska jag gigga med RAW åker utför-gänget. Det vill säga Mårten Andersson med killkompisar. DET SKA BLI FETT (INGEN IRONI) (NU ÄR NI FÖRVIRRADE VA?!?)

Jag kör skämt ikväll och imorrn, men eftersom jag missade skidskolan idag får jag skida på egen hand imorrn. Jag har aldrig (nånsin i hela historien) åkt skidor. Mamma har sagt att jag inte får för “det är så tråkigt att du bryter benet nu när det är vår”.

Vi får se. I alla fall så, visst, älskar jag svenska landsbygden och tycker Dalarna är assnyggt, men buss i tre halv timme är…. Lagom. Det är lagom sa SJ. Så här sitter jag. En knapp timme kvar. (Där jag bokstavligen smälter ihop med inredningen. Bra färgmatchat av mig och buss. Vi ringde varann imorse. “Hej, ska du också köra azurblå? Japp. Fett. Hejdå Jossan. Hejdå… Buss.)

20140328-182304.jpg

1 Comment

Filed under Min vardag

One response to “Hur långt är det till Sälen?

  1. Det är du och Salem Al Fakir. Han fick inte heller åka skidor när han var liten av samma anledning som du för att…han var utomlandsturnerande violinist när han var typ fyra år gammal.

Leave a Reply

