Vecka nr tjugofun!

Heeeej!Josefin och alla presenter

Gu-ud va härlig vecka jag har haft. OCH DET ÄR TISDAG! I måndags vaknade jag utvilad (för att jag sov hela söndan) och kunde blicka ut över mitt presentbord från i lördags när jag hade kalas. VA MYCKET FINT JAG FICK! Sen trippade Kringlan Svensson förbi och vi spelade in Crazy Town hemma i mitt kök. Den hör du såklart HÄR. Sen fikade vi rester (chokladmousse och grönmögelost) (ganska bra blandning.) (Om man med ganska bra menar vedervärdig). Sen lunch. Sen fyra timmar Candy Crush saga (level 102 nu, ö-sö-weeeeet!). SEN trampade jag till Rabén och Sjögren på Kim W Anderssons release av Berättelser från Engelsfors (ja, jag vet att dom är fyra till som gjort den, men jag är så stolt så stolt över min KimW). Där lämnades jag  att starstrucked stå och mumla  beröm och komplimanger helt oövervakad till Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg.

Berättelser från Engelsfors! Fast på andra hållet.

Det gick bra. Jag fick en bok! Jag tycker så himla mycket om Cirkeln och Eld håller jag på att lyssna på nu.

Jag försökte en gång hitta på standup om dom böckerna för jag hade en plan om att bli “den nya fantasy-komikern”. Det enda jag kom på va att Simon Gärdenfors en gång sa att på franska betyder Minoo “fitta” Då sa jag: Sjukt för på svenska betyder “fitta” Malou. Det gick alltså inte.  Så jag fortsätter med mitt snuske-ståupp. Som jag gjorde ikväll! (Först ägnade jag förmiddan samt eftermiddan till 7 on halv timme Candy Crush saga, sen till) BigBen här i Sthlm. Det gick bra. Jag var rolig. Killen före mig presenterade mig så här: Här kommer en jätterolig komiker, hon heter Josefin Jonson! Så heter inte jag. Jag har två teorier, antingen visste han inte vem jag var, men chansade på att jag var rolig. Eller så visste han jag var svinkul, men game:ade mig, dvs tryckte ner mig genom att säga mitt namn fel, bara för att jag inte skulle vara skitkul på scen. För det hade varit… dumt? Och folk undrar varför tjejer inte vill syssla med comedy. (Obs jag tror inte han game:ade mig.) (För han gjorde inga indikationer på att vilja ligga med mig efteråt.) (Visserligen gick jag rakt av scen och ut genom dörrn. Så GAME ON YOU! För att jag inte tog ditt game alltså!)

Imorrn är det Partaj-inspelning, och på torsdag. Och då kommer också mamma Gunnel till stan! Kul för er. Sen drar jag till Gbg och standup på klubben Kristallklart. Snälla kom! För det blir så ensamt annars.

Puxx
Eder

Soran Magnusbetnérson

1 Comment

Filed under Min vardag, Roliga grejer jag ska göra

One response to “Vecka nr tjugofun!

  1. PauPau

    Så himla rolig och bra energi och fart i det här! Love it! Du borde verkligen blogga oftare, stay fabolous!

Leave a Reply

