Bara för att man är självförvållat trött betyder ju inte det att man inte behöver sova

Jossan "jobbar". Ute på krogen med Rille Nerbe. Foto: Stulet från WayOutWest:s facebook

Pew och håhåjaja, vad mycket jag har att stå i hela dagarna, En God Idéhistoria PREMIÄR nästa helg, repe hela veckan, Extra Extra-inspelning måndag, Crazy Town-inspelning imorrn, och Josefinito Show-inspelning tisdag. Bra så klart, om det inte vore så att jag också på nätterna “har saker att göra”. Det vill säga: stå på Malmös alla uteställen och gorma till klockan blir tre. Ibland längre. Som i natt, då dansade jag och Djurpark till Maskinen och Sv Björnstammens DJ:ande på Klaffis nere i hamnen till klockan var lagom över fyra. Det är inget en vuxen människa ska göra. Speciellt inte när jag hade så mycket att göra idag. Och då hade jag dessutom ställt in en middag för jag var för trött. Det tog två timmar från att jag skulle göra en lugn hemmakväll till att jag stod på Stortorget och skrek “One say I will become the Father of a son”. Sen gick jag dessutom på en konsert med The Ark.

Och nu sitter jag här i en mörk lägenhet med datorskärmens smickrande blå sken som enda ljuskälla, med en tofs mitt på huvet och massor av saker att skriva och göra. Jag är Carrie Bradshaw. Minus ciggen. Och det lätta med att va påhittad.

Så good night sweet cheese, jag måste sova nu för att gå upp tidigare än människan någonsin tidigare gått upp. Puss och kram
/Busy Lizzysson

2 Comments

Filed under Klag

2 responses to “Bara för att man är självförvållat trött betyder ju inte det att man inte behöver sova

  1. Chew Karlsson

    HEJ MAGSÅR!

  2. Tack för glatt tillrop, synd att det var ett så deppigt innehåll.

Leave a Reply

