Skellef-te-å

Där är alla vattenflaskorna. Och jag fick bara en. Hej, jag i repan på hotellet i Skellefteå. Man får inte dricka vattnet. Jag kan ha druckit vattnet. Men man får också bara en, EN (1) flaska när man checkar in. Vem dricker inte den på en kvart? Otörstiga männsker såklart.

Vi sitter alla med våra MacBooks i div storlekar och klipper programmet P3: Sommarsession som ska gå imorrn. Jag pratade med Le Kid för en kvart sen, dom var di-ö-vine! Så det blir en radiofest i ditt öra på lördag mellan 12-14. Jag har också träffat tre i Syket. Inget jobb. Bara på fritiden liksom. Varje festival har jag träffat en till. Har jag tur har jag hälsat på alla sju siste augusti.

Åhnej, nu kom jag ihåg, på måndag ska Ehsan äta frukost hos mig. Inte så tråkigt med Ehsan alltså, utan att det blir så tidigt. På min lediga dag. Alltså i Morgonpasset, med den förtjusande Emma Knyckare. Hon är en pärla hon. Okej, kan jag sluta låta tankarna vandra fritt? Nej, tydligen inte. För nu kom jag ock tänka på hur det alltid känns som man försöker lura hotell när man checkar in och ut. Att man vill checka ut senare, dricka saker gratis i minibaren, ha fler än mig sovandes på rummet. Varför är man aldrig bara helt avslappnad och bara “ja, nu är detta hem en natt.“? En kort natt. Oftast bara ett par timmar. För man står hellre i ett lerdike och sörplar i sig ljummen avslagen öl. Än sover i en nybäddad, chipsfri säng. Ja, okej, Filosefinito stänger igen butiken för nu.

Puss

4 Comments

Filed under Min vardag

4 responses to “Skellef-te-å

  1. Hej Josefin.
    Min farmor blev just vän med Ma Oftedal på facebook.
    Jag ville bara berätta det för dig.

  2. james & karin

    JA vad fint att du börjat med bloggandet igen! Kommer du möjligtvis svänga förbi Emmabodafestivalen med ditt festivalcrew? Det vore förjävla roligt

    Pusskram

    • Hej kära James och Karin. Ja, jag kommer ju det! Fast det blir bara jag, resten av gänget hänger i Östersund och tramsar sig med September, medan jag ska (be)täcka Emmaboda. Så vi ses där!

Leave a Reply

