Ja, jag håller mig framme.

Hej. Åh, jag ska få göra en rolig grej om typ två veckor. Det kanske är hemligt? Nej, det kan det väl ändå inte va? Dom borde säga det då. Nej, det är såklart inte hemligt, väl? Äh, skitsamma, om det nu är hemligt, så det enda som kan hända att jag inte får göra det. Vilket hade varit alla mina drömmar krossade, smutsade och trampade på. Men jag säger det nu. Jag ska va del av backup-juryn när Melodifestivalen är i Malmö! Under fredagens rep ska jag få se numren kanske, jag vet inte riktigt vad det är jag göra, men så då ska jag på nåt sätt ge en slags poäng. Och om telefonslussarna typ går av under lördagens sändning (alltså det som inte hänt sedan 1940-talet), så är det min röst som gäller! Och alla andras som också är med i backup-juryn. Fedt va?

Finito dricker ur.

Ur sin sextiotalskopp.

Okej, nu hinner jag inte sitta och skryta för er mer, måste gå och lägga mig, ska upp tidigt imorrn och spela in säsong två av SOS Ambulans. Jag har känt mig som en sjukis senaste darna, så jag ska dricka upp min ingefärsbrygd som vår praktikant Djurpark gjorde idag. (Och som jag nu gjort egen, jag har inte stulit hans. Idé. Har jag ju stulit. men inte hans dryck. Jag blev inspirerad till egen produktion, ok?)

/Homeo Patifunkarsson

PS. Tro nu inte för alla bögar i boa att jag blev på nåt sätt utvald att delta i den här juryn på grund av min expertis eller musikaliska framgång. Det gick ut ett allmail på jobbet om att dom behövde folk och jag tjatade mig in.

2 Comments

Filed under Saker ni bör veta, Skryt

2 responses to “Ja, jag håller mig framme.

  1. David

    Får man nåt betalt för att sitta i en sån där jury eller är det ideelt?😛

Leave a Reply

