Javisst, en gång till då. En hjärtinfarkt alltså.

Jo, fortfarande sjuk, men på ett bättre vis. Nu är det bara sån snuva som man vaknar oavbrutet på natten för att man inte får nån luft genom näsan när man ligger där och försöker snarka. Jag har tappat fyra dar i mitt schema-inför-jul-och-allt-jag-måste-göra-innan-dess. Vilket innebär att jag har hamnat i min least favourite sits, att jag ligger efter med mina sidor till Rikets sal-boken. IGEN! Huuuur är det möjligt?!? Hur hamnade jag här? Varför är jag the star i Grund hog day helt plötsligt? Är jag mitt i en ond cirkel? (Alltså kewl och helt opåverkad av det som är runt omkring mig. Så måste det ju va. Att vara i en ond cirkel är ju att vara innanför det jobbiga, i cirkeln. Alltså oberörd av allt det som pågår runt omkring? Jag sitter ju mitt i, i stormens öga och har det så lugnt, så lugnt. Dåligt uttryck.) Jag tyckte jag gjort ett så himla bra schema, två sider per dag jag kunde arbeta med boken, skulle bli 12 stycken och sen hinna göra det sista som inte är klart med dom gamla.

Nu har jag kräkits bort stora delar av min arbetstid vilket innebär att jag kommer sitta uppe till tre-fyra kommande nätter för att få klart dom. OCH DÅ HAR JAG INTE KÖPT EN ENDA JULKLAPP. Men det är inte så synd om mig. För ikväll ska ju jag va med i Musikhjälpen-huset åtta och tolv. Och rimma. Jag kan inte rimma. Jag har en backup-plan. Titta och se.

Musikhjälpen 2010

Jag ska alltså hälsa på hemma hos dom här korta personerna. Det ser ju ut som att alla är lika långa. Som Jason. Fysisk omöjligt. En optisk villa.

/Karius Bakteriusson (om dom har nåt med sjukdomar att göra)

1 Comment

Filed under Klag

One response to “Javisst, en gång till då. En hjärtinfarkt alltså.

  1. Josefinest! Bra rimmat. Kul att se att du är på benen igen!

Leave a Reply

