Dubbelpost sista: Pew and Poo

Love Story

Va töntiga dom ser ut. En love story, ja, om hur mycket dom älskade sin tönt.

Sicken helg. I fredags var jag först och tränade, sen skulle vi ha Rikets sal-boken-möte som alla utom jag glömt. Så efter ett tag (och flertalet telefonsamtal) hade vi möte sen spontanbjöd Kringlan hem oss på middag hos han och Nanna, med lite folk. Vi tävlade i På Spåret. Jag kunde ett svar: Love story. Och inte ens det fick jag säga för att folk hävdade att det var en fransk film som efterfrågades och inte anglosaxisk. Sen gick vi på lägenhetsfest, det är inte ofta. Sen gick vi ut. På Babel delade dom ut solglasögon. Jag tyckte det var märkligt. Sen pratade jag med två israeler, sen gick jag hem.

Dagen efter hade jag och Jeplon en heldag. Vi gick till Värnhem. För långt. Åt brunch. För mycket. Gick hem till honom. Såg Scott Pilgrim vs the world. Jag gillade den. För mycket. Sen tittade jag på en dokumentär om Ingmar Bergman. Sen somnade jag till en dokumentär med Ingmar Bergman. Sen vaknade jag och då var det dags att träffa Fritte, Jolly Jempa och annat folk. Jag åt pommes. För mycket. Mådde för dåligt. Gick hem.
Idag har jag skrivit en grej jag ska provfilma för i veckan, tränat och fikat med the Jempster. Hon är inte så ofta här, så jag får passa på. Nu ska jag strax, strax rasa i säng. Jobb imorrn som vanligt. I veckan ska jag provfilma, kanske spela in nån sketch till Amigo i SVTB, köpa julklappar, planera mitt besök i Musikhjälpen-buren nästa vecka (lyssna och titta på torsdan!), skriva några sista sidor till boken och sen dricka glögg. M-m.
Hejdå!
/Joko Onosson

2 Comments

Filed under Saker ni bör veta

2 responses to “Dubbelpost sista: Pew and Poo

  1. Anna

    Är Nanna och Kringlan ett par? Eller råkar de bara bo tillsammans?

  2. Vi säger så här: Dom är ett par som råkar bo tillsammans.

Leave a Reply

