Dubbelpost 3: Decembre!

Varma skor

Mina ser nästan ut så här. Inte lika fina såklart. Årrh, varför är mina aldrig lika fina?

Jag älskar det här. Att gå omkring i rosa snowjoggers och hoppa upp och ned i väntan på den gamla julen. Sen vet jag oerhört väl att det blir ett enda stort antiklimax på julafton när jag gått och blåst upp det så, men jag har vant mig, så det är nästan göttare med själva väntet än julet.

 Sen har jag fått en obehaglig släng av prepubertalkille-syndrom. Jag, till skillnad från alla mina år hittills jag levt, har börjat uppskatta fysisk aktivitet. Igår när jag var utomhus var jag skrämmande nära att skrika “snöbollskrig!” och ta tag i snö. Jag har hittills hatat snö. Jag cyklar till jobbet varje dag, i snöstorm, och gillar det. I söndags när jag gick hem från Jeppe gjorde jag sån här glidsprång hela vägen till Josefinitska hemmet. Ni vet, när man springer och sen åker på skosulorna på halkan. Det gjorde jag. Utan att skämmas. Sjukt. Jag är rädd för mig själv. Men fan va gött det är med varma skor. Skaffa det.

/Snow Joggersson

2 Comments

Filed under Uncategorized

2 responses to “Dubbelpost 3: Decembre!

  1. Erik

    Jag brukar också glida under vintern. Det allra roligaste är att glida ner för barnvagnsdelen av trappor. Alla i hela världen blir imponerade av hur snabb man är! Tror jag…

  2. Camila

    Åh! Vi stod ju och pratade om vems snygga skor det var i hallen!

Leave a Reply

