Dubbelpost 1: Ajaj Kapten

Josefinitos bakdel?

Så här ser min lilla ända ut. Typ.

Jag sitter, eller mer halvligger på jobbet på Robins framför datorn. Orsaken till min originella arbetsposition är min piniga kväll igår. Det började med att jag kom till FriskisochSvettis, stenkewl, tog av mig skorna och gick in. Då hörde Jeppe (Rönndahl) i receptionen och jag ställde mig på andra sidan, bakom kassan och skrek: Heeej Jeppe! Alla hörde. Utom Jeppe. Som om jag var en tönt som han inte låtsades känna.  Jag, som bestämt mig för att jag aldrig kan göra bort mig, det är bara andra som skäms, försökte rädda det hela med att säga till de olika Friskisanställda runt omkring: nej, han hörde ju inte. Och: ska snyta mig först, sen hälsar jag igen. Jaha. Tänkte dom. Det skiter väl vi i.
 
Sen gick jag på mitt håll och Jeppe på sitt och hela träningspasset förflöt utan större intermezzon, det var ju inte som den gången när jag fes på yogan. Och jag hade klarat mig bra om det inte var för det sista som händer, jag och Jeppe tog sälle ut och jag halkar på den stora mängder smältesnö i trappan. Och dunkar rumpan fyra trappsteg. Det var en helt vanlig fyrgradig “woop -duns-duns-duns-duns”. Jeppe skrattade gott, jag skämdes stort. Samt belönades för min smidighet med en utmärkelse i form av stora färgförändringar på min bakdel. Därför kan jag idag inte sitta korrekt, för röven är lila. Samt min värdighet tilltufsad. Hur avhjälpa?
 
/P3 Starsson

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “Dubbelpost 1: Ajaj Kapten

  1. Espen

    Stakkars, stakkars deg. Du som er så søt og snill. God bedring med alt sammen.

Leave a Reply

