Så jävra dåmt.

En slapstick-komedin utspelade sig för en halvtimme sedan i mitt hem. Den hette Josefinito steker falafel, stoppar handen i brinnade olja, bryter av en gren aloe vera för hon hört det ska vara bra och knycklar ihop den ovanpå redan krackelerande hud, inser att hon är för kvällen är handikappad i sitt arbete med att rita och skriva klagobrev till olika företag inom hårvårdsindustrin och får den lysande idé att leta fram en bomullshandske (ja, jag har en sådan hemma) och trär över den sargade kroppsdelen.

Josefinito med handske

Jag är M. Jackson. Eller M. Imare

Så nu sitter jag och lyfter på hårsprayer och kammar som om jag vore Peter Plunkty och dom var dyra objekt från en antikvitetsk tid. Det är löjligt samt roande.

Imorrn blir en konstig dag, först möte skittidigt med Ola, sen skriva fler klagobrev, hämta mamma på stationen och sen förhoppningsvis se på Håkan Hellström (ja, Gunnel kommer ner enbart därför, hon har alltid älskat En vän med en bil. (Hennes kompis Heinz alltså.))

Puss nötter!
/Marcel Marceausson

2 Comments

Filed under Min vardag

2 responses to “Så jävra dåmt.

  1. Blir så glad när jag är för lik dig Josefin. Både i klantighet och ägande av både bomullshandskar och aloe vera-planta (eftersom jag bränner mig så ofta).

  2. Jag är glad att den historien kunde glädja nån.

Leave a Reply

