Mormors lilla svarta

Hola kids, jag har sovit mellan Flemingsberg och Hässleholm, så lite ny-yr nu. Först och främst, det finns ett nytt SOS-avsnitt här!

Mormors svarta Ögon av och med Tanja Lorentzon

Foto: Stulet av Dramaten. Oj, får man det? Vad blir mitt straff måntro? En Strindbergsmonolog?

Igår hade jag kulturlördag, började med att vara sjukt uttråkad tillsammans med KimW på Moderna. Där var ju en svintrist utställning. Sen gick jag på premiär på Dramaaaten som, uppochnedvända världen, var bra. Alla andra gånger jag varit på vår nationalscen har det alltid varit 500 mg tråkpiller som serverats, men föreställningen Mormors svarta ögon var toppen. Främst för att min vän Per hade gjort bakgrundsprojektionerna.  Jag är så att säga stolt som en mor. En finsk mor.

Nu: Buss hem till en kopp te och Tv3Play, Ensam mamma söker, näst sista va?

Puss

/ Gudrun Sjödénsson

3 Comments

Filed under Saker ni bör veta

3 responses to “Mormors lilla svarta

  1. Kul med kultur alltså? Vad visade de för något tråkigt på Moderna nu? Sjysst SOS-avsnitt förresten, lika fantastiskt awesome som vanligt! <— Ooom jag vetat hur man gör ett sånt där hjärta hade jag gjort ett här, innan "pilen".

    • Erik

      alt+3 = ♥

      Kuriosa: alt+2 = afrikansk smiley (☻)

      • Amen, måste man ha windows för sånt därnt. Grrr.. jag får helt enkelt gräva lite på macsforat. Typiskt att de där jäkla äpplena skall vara så speciella. Tack i alla fall Erik! Man kan ju köra den där fina struten med glass också (mindre än tre). Det betyder ju samma:❤

Leave a Reply

