Olika långt.

Josefinito mitt i fikat

Kaffenito

En god morgons sömn. Fick jag på tåget idag. Åkte ju vid 6-snåret från Gbg. Kom fram redan kvart i elva. Så en ganska så lång tågresa. I tid. I rena kilometer var det exakt lika långt som på vägen upp. Men den resan tog ju inte 5 timmar. Det är så olika det där. 

Nu sitter jag på Robins-redax och pressar fram några fattiga skämt. Puh, trött nu. Men fick  just veta att vi har fått nästa fyra avsnitt av SOS Ambulans godkända och klara, så snart kommer dom upp. Det blev jag pigg av. Och att jag drack sånhära expresso.

/Borde intefiratmigsjälvsålängeigårsson

4 Comments

Filed under Min vardag

4 responses to “Olika långt.

  1. Jag gick i gymnasiet utanför Halmstad och när min kompis skulle flyga hem till Sthlm vissa helger så tog det 70 minuter. När hon skulle åka ner till Hlmst igen tog det 60 minuter. Nedförsbacke?

  2. Åååh Ambulansen! Fyra avsnitt. Det är för mycket! Kan ni inte lägga upp dem lite pö om pö så de inte tar slut så snabbt. Är där en uppochnervänd gunga med i spelet även denna gång? Berätta Josefin!

    @frida: kan det vara jordens rotation kanske? Det tar sju timmar att åka till USA och åtta tillbaka… eller var det tvärt om. nåväl..

    • Nej, men det är väl tidskillnaden? Att till London är det en on halv, och tillbaka nåt helt annat.

      Som det här med att nånting som i Sverige tar 20 minuter, i typ Polen tar en timme. Tidskillnad.

      Frida, var utanför Halmstad? Det finns väl inget där? Plönninge möljligtvis.

Leave a Reply

