Helgen vi minns

Wall-e, Finito, Kring-lan och Nanny Smith

En gång köpte vi rökt sill.

Tillbaka! Vi i Rikets sals innersta krets har ju vart iväg på Österlen och dragit trams ur ändan för att få med i boken. Det gick bra. Jag hann ju såklart inte färdigt med sidorna som var inträdesbiljetten, men efter jag fått skämmas lite var alla glada igen. Jag var så glad att jag övervägde att köpa ett hus. Faktiskt grannstugan till pensionat Rapsbollen. Men det fick va. Hus är ju så svåra att köpa när dom inte är till salu.

Nu tänker alla ni: Äntligen, äntligen, finally, fanken ta mig, ska det lugna ner sig för Jossan Johansson, nu ska hon få ta det lite lugnt på kvällarna, ta tid att ladda dom nergnagda batterierna. Nä. För det är ju nu det börjar. Vanligt Robins-jobbe mån-tors. Mån lunch, kolla senaste SOS-klippning, mån kväll skriva med Kringlan inför fredag, tisdag kväll repa med ett band inför ett konstigt företagsgig nästa vecka (som jag i affekt/självgodhet tackade ja till), onsdag vara med i Humorhimlen i P3 mellan 15.30-16.30 (lyssna tack), onsdag kväll träffa Marco och äntligen bilda mitt nya band Stölden (vad tycker vi om det namnet?), torsdag hylla Mikael Wiehe i showen Hyllad! med Mikael Wiehe, fredag dag repa med Kringlan, fredag kväll uppträda i Humorhimlen live i Malmö och på lördag kommer pappa.

Nu ska jag bara hitta lite tid för att göra mina straffsidor till boken som jag inte hann, och framför allt göra nya till nästa deadline. Inga. Problem.

/Axlarna Vidöronensson

3 Comments

Filed under Min vardag

3 responses to “Helgen vi minns

  1. Ellen

    Rätt bra namn. Fast jag tycker ändå röven är bättre.

Leave a Reply

