En höstdepression. Och vinter. Och vår och sommar. Depression.

Panikstressen har nu gått över till apati. Jag orkar inte ens göra en god kopp te utan sitter och förvirrat doppar en gammal earl grey . Det hjälpte ju inte att igår fick jag skäll av alla möjliga mänskor. En lodis utanför biblioteket skällde på mig för att Mikael Wiehe är taskig, en lodis på cykel skällde på mig för att jag också cyklade, han kallade mig bland annat “jävla kuk”, en lodis backstage på Robins-inspelningen skällde på mig, han hette Jonas Gardell. Så jag är inte alls glad.

Josefinito, Kringlan och Marquise de Sade

Rikets sal-gänget. Eller. Nej, det är ju mest en utekväll i Malmö. Jag gör det mest förbjudna. Äter Pizza.

Och idag kommer jag få skäll en helg på Österlen av en humorgrupp från Malmö som ligger bakom succéinternettramset Rikets sal, för att jag inte har gjort klart mina tjuge sider. Men för att minska de hårda orden ska jag nu, som en misshandlad hustru, försöka göra så mycket så möjligt klart så att dom inte slår mig.

/Verkligen Pågränsensson

3 Comments

Filed under Klag

3 responses to “En höstdepression. Och vinter. Och vår och sommar. Depression.

  1. Glöm inte att du är bäst, Jossan!

  2. Jag håller med ovanstående talare, glöm inte att du är bäst!
    Du lyckas nog knåpa ihop något, till den där boken. Jag skulle vissa förslag på ilustrationer o ahde ahft två veckor på mig, men satt ändå o skissade ner allt kvällen innan, men dem tyckte att det verkade som om ajg jobbat jättemycket, o blev förvåande att ajg gjort allt kvällen innan, samtidigt som de förstod det, ibland måste man ha press på sig för att gör anågot, det jobbig aär ju när amn blir stressad innan, sen apatsik o det känns hopplöst, o om man sedna inte hinenr elelr komemr på det man skulle göra, då blir amn riktgit apatsikt… men när amn väl får dom där toppen ideerna i sista sekunden så är det lyssande. Jag tycker alltid du är väldigt rolg, så återanvänd några gamla skämt, elelr koka om dem till något nytt.Du hittar säkert på något bra till boken!
    Föresten om du undrar vem aj gär så är jag Josefine Surin, som du träffade I Norrköping efter Humorhimlen live, som du fick en teckning av. Jag vill bar asäga att jag blev väldigt glad över at tträffa dig, det lyste upp min vecka! Nu är jag väldigt peppad o sugen på at tåka ner till Malmö o se fianlen av humorhimlen live, särkilt som jag såg att det är gratis entré, ska bara se hur mycket tåg kan kosta om nu sj´s hemsida vill funka någon gång… Vet du när det slutar? på Hemsidan står det bara insläpp 18.30 o tiden när det sänds i p3 live. Om det int ehålelr på allt för sent kasnke det går något sent tåg jag skulle hinna med hem, så jag slipper betala dyrt boende, o andra sidan vill jag ju gärna vara i Malmö så länge som möjligt när ajg väl är där. Du känner inte till något billigt vandrarhem möjligtvis? Så borde ajg lyckas övertala min vän att följa med, att de tär gratis entre verkar itne funak som lockbete tyvärr… De tär så tråkigt att åka själv..

    Lycka till Kramar och hoppas vi syns där(om jag nu har råd att åka)!

  3. Ååh, thanx you guys, ni är söta ni, som piggar upp en deppig tjej.

    Josefine, jag tror själva live-showen håller på i två timmar, och sen är det klubb med Hanna Fahl och Calle Dernulf från P3Populär. Vandrarhem kan jag dåligt, men det brukar vara så billigt, så biligt i den här stan. Go for it!

Leave a Reply

