Besök!

Söta, dyra OskarIdag kommer Oskar! Väl? Ingen vet. Framför allt inte jag. Oskar och jag är såna kompisar som aldrig hörs. Hade vi inte båda haft yrken där man ibland får resa till varandras städer hade vi aldrig setts. Men ibland står klockan på business-trip och gips! är vår relation on igen. Och idag ska vara tiden då uret säger till. Men eftersom vi bara hörs via sms en månad innan om den andre kan ses så vet jag inte om A) han kommer, B) det verkligen är idag, och C) hans psykiska och fysiska skick är som det ska. Ska bli intressant. Förra gången vi sågs var… inte vidare minnesvärt tydligen, för jag kommer inte ihåg. Jo, förresten, det var när jag var på nån fruktansvärd rookieklubb i Sthlm (alla rookieklubbar i Sthlm håller just nu andan, men jag kommer inte säga namnet. För jag minns inte det.) Så exakt sex månader sen.

Åh, Oskar, va trevligt vi ska ha. Vi ska ha det precis som på folkhögskoletiden, äta scones, dricka te, kamma, massera och låtsas att jag har neuroser som han kan kbt:a bort. Som alla andras folkhögskoletider alltså.

/Jossan Tjugohundrafyrasson

Leave a comment

Filed under Min vardag

Leave a Reply

