Konstigt hotell, konstig ställe.

På tåg från Norrköping till Småland. Jag sitter och reflekterar över gårdagen. Framför allt över mitt hotellrum. Jag har lite hotellvana. Under några år med farserna bodde jag alla helger på hotell. Så därför upplevde jag Scandic i Norrköping som märkligt. Inte på ett lustigt, Josefinito-knasig-anekdot-vis. Mer ett Lennie Norman-tråkigt vis. På rummet fanns: inga glas, inget schampo, ingen papperskorg, ingen badrumsmatta, ingen liten pärm om hur det går till, ingen rofylld omgivning. Det var till exempel epilepsi på väggen.

Josefinitos rofyllda hotellrum.

Hela väggen såg ut så här. Minus en rödhårig tjej.

Annars så uppskattade jag Norrköping. Det var roligt att uppträda om än konstigt. Jag visste inte om publiken älskade mig eller låg i framstupa sidoläge snorfulla. Men ni som kom fram och hälsade var söta. Tack Josefin (snyggt namn) för teckningen! Och Martin för att jag fått träffa dig i verkligheten. Och ni tre, redan kl 18.00 lite onyktra herrar, som en gått Hotell och restaurang på de Geer-gymnasiet. Ni var också roliga.

Nu ska jag snart byta till krösatåget till Torup. Ett jevra gött tåg. Imorrn sjunger jag i en kyrka kl 10 på morgonen. Sjukt. Jag ska också bära ett barn. (I armarna, inte inuti mig.)

Puss!
/Småland Trottersson

PS Ja, jag fick åka taxi mellan Linköping och Norrköping igår. Håll utkik, snart gör jag enmansshowen kallad “Mina tre minst prisvärda taxiresor”.

 

4 Comments

Filed under Min vardag, Uncategorized

4 responses to “Konstigt hotell, konstig ställe.

  1. P

    Fast bilden på väggen blev ju onekligen mycket bättre när du sitter framför den🙂

  2. Gabriel

    Mm, krösatågen är nice…

  3. Jag var publik och jag älskade dig😉 Vågade inte hälsa dock, haha, men försökte ge dig någon slags uppmärksamhet ändå.

    • Lisa Lavendel Lull! (Vet inte om du heter Lavendel i mellannamn, troligen inte, men jag ville ha effekten av att få säga så i en allvarlig ton.) Nästa gång måste du komma fram! Så jag vet om ni älskar mig eller inte. Men jag är ändå glad att du var där. Tack söta du.

Leave a Reply

