Hilfe!

Vi sitter fast i Mjölby! Det kvittar hur mycket mer pengar jag la på en 1a klass-biljett, frukten är slut och tåget står lika stilla som i andra klass. Det enda jag har att trösta mig med är ju att SJ:s internet fungerar så bra. Nej, just det är det det inte gör. Humorhimlen-producenten Frida ringde just och undrade om hon skulle skicka en bil att hämta mig. Vet inte hur jag ska ställa mig till det. För det tar ju jättelång tid att köra hit från Norrköping väl? Hur långt är det? Och sen finns ju risken att tåget börjar åka när innan människan kommit hit. Men framför allt så finns ju risken att jag inte hinner piffa mig innan jag ska upp på scen.

Nu säger alla farbros omkring mig i sina iphones att det är omfattande signalfel i hela Östergötland. Hör ni det, alla andra i landskapet. Ingen idé att klaga. Alla stå still. Förutom det lokaltåget som just körde förbi oss väldigt bekvämt. Va faan!

Josefinito på äventyr.

Så här ser Mjölby ut. Ljust.

/För Senadsson

2 Comments

Filed under Klag

2 responses to “Hilfe!

  1. Det bör inte ta mycket mer än en timme från Mjölby till Norrköping med en bil.

  2. Det tog 20 minuter med ett pendeltåg till linköping och sjuhundra kronor med taxi till Norrköping. Men nu är jag framme. Hotellrummet luktar disktrasa.

Leave a Reply

