Jag borde ha ett eget Wii.

Åårrh! Inga filmer! Jag hade tänkt gå på bio ikväll. Men hann inte, jobbade med Ola Norén på SOS Ambulans och måste skriva nu. Men jag hade gärna fått en film på teven till livs. Vänta, nu hittade jag nåt: Practical Magic, på TCM. Har jag den kanalen? Ja, jag ser ju den tydligt framför mig.

Igår åkte jag tåg i hundra år med K-lan, åt indiskt med Jeplon och sen gick vi på den här jävra Gallerinatten ändå. Vi såg en asdeppig utställning med döda folk. Människor säger att döda personer ser ut som dom sover. OBS LÖGN. Döda personer ser ut som om dom är döda! Asläskig jävla utställning. Så då ägnade jag såklart en halvtimme att hyperventilera ut min dödsångest. Sen gick vi hem till Jeppe och spelade Mario Kart på hans Wii. Jag var Birdo. Jag är alltid Birdo. Birdo gör mig glad. Mycket för att Birdo ser ut så här:

Birdo

Josefinito?

Det slog mig nu när jag bildgogglade, jag har hela tiden trott att Birdo är en man. För Birdo har en väldigt djup röst. Men nu ser jag att Birdo har ju mascara, ögonskugga, långa naglar och smycken. Förutom sin röda rosett på huvet då. Men också en oproportionerligt stor näsborre. Har svårt att avgöra vad Birdo är. Förutom piffig då. Och flamboyant. Jag gillar Birdo. Jag ser mig själv i Birdo. Jag är Birdo.

/Harsvårt Atthängamedifilmensson

1 Comment

Filed under Min vardag

One response to “Jag borde ha ett eget Wii.

  1. Martin K

    Birdos könstillhörighet är lite oklar (till många amerikanska moraltanters förtret)men från början var han beskriven en pojke som egentligen ville vara flicka. Vilket jag kan tycka är lite konstigt då han spottade ägg i första spelet…
    http://en.wikipedia.org/wiki/Birdo

    Själv tror jag att jag förknippar mig lite med Donkey Kong, vet inte riktigt om jag bör vara oroad.

Leave a Reply

