Styr den Upp-sala.

Kringlan och Josefinito

Fylle Trattsson och Dömd Brottslingsman

På tåg till Uppsala, Kringlan och Jossan, även kända som KOMiSOFFAN-gänget ska uppträda på Humorhimlen live-turnén. Under epitetet PangPrego-gänget. Kringlan är marinerad i alkohol, både in- och utvändigt då vi, jag, K-lan, Jepse och Fritte, igår satt på Krisses quiz och vann vin.

Josefinito och boten

Happy days! En böt.

Jag, Bror Duktig. S mindre duktiga syster, gick ju hem tidigt, för att istället idag bli bestraffad med helt andra medel. Bängen trålade. Mig. In i deras töntenät. Dom stoppade mig, på väg till tåget, för att jag cyklat mot rött. Som Kringlan sa: Ett Kalle Anka-brott. Som dessvärre ska betalas med riktiga kronor. 1500 såna. Det är för mycket. Och det hade vart okej, om hon inte sagt: Ja, hade det varit ett hade vi släppt det, men när vi följde efter dig körde du mot fler. För det första: är det så polisen jobbar, att en gång -ingen gång? Och för det andra: Följde efter? Satte dom span på mig? För jag är väl inte Malmös mest kriminella?

/Oskyldigt Dömdsson

5 Comments

Filed under Klag, Min vardag

5 responses to “Styr den Upp-sala.

  1. Emma

    MEN NÄ vad är detta nu då??? Ska ni uppträda i Uppsala den enda jävla helgen som vi INTE ÄR HEMMA? Josefiiiiin, nu blir jag hemskt ledsen ;_;

  2. Erik

    Du får ju tänka på dom långsiktiga konsekvenserna med att cykla mot rött. Snart kommer ju folk springa mot rött med barnvagnar, rullstolar, likbårar, allt möjligt! Och hips vips har infrastrukturen brakat samman och ryssen kommer och tar över. Sådeså.

  3. Amanda

    Josefine! Varför kom du inte ut i publiken och mottog folkets jubel igår? Jag och Mimmi väntade på dig.

Leave a Reply

