Nästan så känd

Asså det blev så jära fint med hyllorna min bror Bror satte upp. (Han heter inte Bror. Men han kallas Bror. För han är en.) Önskar jag kunde visa er. (Det kan jag. Kamera. Orkante.) Nu är det fabulous i min lägenhet. Förutom ett lätt överskott av möbler och porslin. Men dom är ju så vackra, alla mina sittdon och ämbar!

Josefinito och kameran

Pa pa. Pa pa. Pa pa razzi. Gäst nr 2.

Nu ska jag snabbt iväg på yoga en timme. Det är första träningen på en månad. Bra där. Sen måste jag färga håret, skriva en sketch till Humorhimlen Live i Uppsala på fredag med Kringlan, sen skriva ut tio sketcher i SOS Ambulans samt skriva tio nya plotförslag till på torsdag. För imorrn kan jag ju inte göra nåt av det här, eftersom jag jobbar från klockan 9 till 23 med Robins. Vi ska provprogram, inför publik: 600 pers och en riktigt gäst. Och jag. Jag ska va gäst 2. Det som när Robins sänds på riktigt är den stora, creddiga gästen. Den ska jag va imorrn. Men ingen hinner förbereda nåt, så jag får skriva ner några frågor. Till mig själv. Och sen sitta backstage med den riktga gästen och låtsas va viktig. Och sen bli intervjuad jättedåligt framför alla sexhundra männskor för den som skrivit frågorna (undertecknad) är ingen journalist liksom. Så kommer min onsdag se ut.

Nu: ställa mig i hunden.

/Yoga Vigsson

1 Comment

Filed under Min vardag

One response to “Nästan så känd

  1. R. K & b:son

    Intressant att du anser att du måste färga håret.
    (Om jag får säga du till Er. Eller skriva. Du/Ni fattar.)
    Fick en gång på ett jättegrönt ställe lära mig att det bara finns två saker i livet man måste göra:
    1:Man måste välja.
    2:Man måste dö.

    Ser förresten ut på bilden som att det är tveksamt om en timmes yoga räcker.

Leave a Reply

