Valhaka

Jag sitter i fåtöljen och hänger med dubbelhakan, det var det deppigaste valet. Jag bjöd in Kringlan och Marco på en valvaka. Det började bra, med att Marco lagade min soyafärssås. Sen gick det utför. Fast innan dess hade jag en väldigt trevligt valdag. Åkte imorse från mamma och Börje till Malmö och ett skrivmöte med Ola Norén. Det är äntligen beställt, vi ska få göra tio avsnitt av SOS Ambulans för SVTPlay. Det är dom goda nyheterna. Dom dåliga är att dom ska lämnas in om typ en kvart. Nej, men för snart. Så vi måste jobba till exempel på söndagar.

Men sen gick jag och röstade med min bror. Där träffade jag ett äldre par som bröt på ett språk. Funktionären sa när hon försökte ge dom fler än ett kuvert: Men du får ju rösta tre gånger. Paret: Nej, en gång. Funktionär: Nej, men alltså… Det är tre val. Paret: Ett val. Idag. Funktionär: Ja, fast det är tre olika saker att välja. Paret: En sak, ett val. Funktionär: Mm. Så såg jag hur det lilla paret krånglade ner sina gula riksdagslappar i valkuverten. På dom stod det: Sverigedemokraterna.

Jag ville gå hem och skjuta mig själv i huvet. Jag gjorde inte det. Jag satte mig istället framför skitteven.

Hemma hos Jossan

Josefinito, Kringlan och Marco.

Sov gott, stackars människor.
/Val Röstsson

3 Comments

Filed under Klag

3 responses to “Valhaka

  1. Gunnel Johansson

    Grattis till “Ambulansjobbet”!

  2. Tack! Mamma. Du är den enda av mina läsare som verkar fattat. Jag ska ju få göra mer internet-teve!

  3. Nu när jag såg länken i min RSS-läsare för tredje dagen fattade jag äntligen valhakaskämtet. Najs!

Leave a Reply

