En av dom kommer spricka.

Tveksam Josefinito

Dom sitter tre säten bort. Det är en vagn för lite.

Sitter på tåget från Malmö till Sthlm. Klockan 08.14 började vi vår resa. Klockan 08.15 öppnade herr, herr och herr fotbollssupporter första ölen. Klockan 08.17 var ju långt efter första jägern gått ner. Vi ska åka i fyra on halv timme tillsammans upp till Sthlm. Jag ska provfilma, dom ska, nu gissar jag, se fotboll. Hur jag kommit fram till det? Det muntra gänget om sex äldre ynglingar har spänt upp en svensk flagga mellan skjutdörren och toaletten och över bagagehyllan. Så att alla vi andra, verkligen ska veta vilket land vi hejar på. Om vi fått en hjärnblödning och missat de sex blågula fotbollströjorna som det pressats ner lite för rymliga bukar i. Det glansiga tyget får verkligen visa vad det går för, elastiskt sett. Men grabbarna gillar risky business, nu öppnades en öl till. Den ska få plats den med, innanför den reda ansträngda maghuden. Oh, nu läses det vitsar! Ur Gert Fylkings bok ja. Bara tre on halv timme kvar nu.

/Lång Resasson

2 Comments

Filed under Min vardag

2 responses to “En av dom kommer spricka.

  1. Expanders

    Det är väl bara att korka upp vinbongen själv🙂 Eller kolla på Angel-boxen.

  2. Jag försökte streama Make it or break it istället. Gick inte. och jag kunde ju inte bonga, skulle ju visa upp mig i Sthlm. Och där har jag förstått att dom inte gillar att man är full på dagen.

Leave a Reply

