På mitt jobb

Robin Paulsson

Min jobbarkompis

Klockan 9.00 börjar jag arbeta. Jag sitter i ett öppet kontorslandskap som vi i Robins-redax delar med GabbaGabba-redax. Alltså typ bara folk jag känner. Jag sitter allra längst in i rummet, i manusgruppklustret. Till höger om mig sitter JoFi som har har varit på redaktionen hur länge som helst, mittemot mig sitter Fritte. Han är hur lång som helst. Och till vänster sitter Robin själv i rummets mitt. Slash hörn. Han har varit med längst. Från början så att säga. Vi har möte varje måndagsmorgon. Sen skriver vi. Skämt. Skämt. Skämtskämtskämt. Skriva skriva skriva. Ibland spelar vi in en sketch med. Det tycker jag är roligt. Då sitter man och skriver skämt tills det är ens tur att va med i sketch. Då får man sitta och låtsas skriva skämt tills man har replik. Typ så. Sen går jag hem på onsdagskvällen. För jag jobbar bara lite där. Också skönt. Jag har det för jevra gött. Idag hade jag möte med Kringlan, på jobbet. Praktiskt. Säg till mig om ni har det göttare.

/Manus Författarsson

1 Comment

Filed under Min vardag

One response to “På mitt jobb

  1. Erik

    Själv har jag precis skrivit en kandidatuppsats och ska snart börja på en mastersuppsats. Inte så jävla gött, för min chef är helt inkompetent, dvs jag själv…

Leave a Reply

