Dagens mailskörd:

I min mailkorg idag (mina fetstilningar):

Långarydssläkten?

Vad korven har med saken att göra är oklart.

NU TRYCKS NYA SLÄKTBOKEN
Det femte bandet i bokverket om Långarydssläkten är nu under tryckning och kommer ut den 12 september. Boken omfattar 928 sidor och innehåller 59 000 nya släktingar. (…) I dag lever 155 500 släktingar. Halmstad är den kommun som befolkas av flest släktmedlemmar, nära 15 000. Det innebär att 16,5 procent av invånarna tillhör Långarydssläkten. Hylte kommun har fortfarande störst andel släktingar (nu 41,5 procent).

Jag har växte upp och bodde i Hylte kommun till jag var 16 år. I Hylte kommun är alltså nästan häften släkt med varandra. Det förklarar den del.

Bilden var det första som dök upp i bildgogglingen. Jag tror det kan vara släktingar till mig. Who am I kidding, såklart dom är, alla verkar ju vara släkt med mig.

/I- Navelsson

PS Besök gärna vår hemsida: http://www.langarydsslakten.se

3 Comments

Filed under Saker ni bör veta

3 responses to “Dagens mailskörd:

  1. CA

    Fascinerande läsning är speciellt stamtavlan. http://www.langarydsslakten.se/stamtavla.htm

    Ortsnamnen! Yrkena! Börta!

    Man blir ju nyfiken. Är du av salpetersjudargrenen eller sexmansgrenen? (är det samma sak som en gigolo?)

  2. Visst är det en spännande släkt att va del av? Sexmansgrenen ja. Jag kan ärligt talat inte berätta vilken gren som är min. (Åh, svårt att inte låta snuskig i sammanhanget.) Men jag ska fråga mamma.

  3. anna

    Då e vi släkt då🙂 Ja e också med i Långarydssläkten🙂

Leave a Reply

