Ja, det är typ såna här foton jag vill ta.

Min bästa bild.

Arvikafestivalen 2010, det är detta jag behöver en kamera till. Att ta foton på saker ingen förstår vad det är. Är det Christoph där? Igen vet.

Jag har haft en spektakulär helg. Badat två gånger vid den aslånga sandstranden i Halmstad (Östra för er som är väl bevandrade i den Halländska geografin). Det var varmt. Och gött. Grillat. Druckit öl i samma stad med min gammla bästis Nils Norling. Upplevt våldsam nostalgi, jag bodde ju ändå där dom bästa ungdomsåren. (Om inte dom är nu? Är jag ungdom? Förlåt, ska låta bli dom äldersexistensiella frågorna.) Kört massa bil. Städat ur gammal skit på Stubbabo. Slash hittat allt mina nya bästa porslin och taklampa. Stubbabo är den bästa loppisen. Sjukt mycket prylar och bara för mig att ta. Gratis. Ingen annan vill ha det. Och ingen liten man med magväska som står och vaktar på en. Förutom min pappa då. Träffat mitt nya samt gamla brorsbarn. Så två stycken. Dom är roliga. Inte ha ha-roliga. Mer “uh, jag är ett sött barn”-roliga. Försökt köpa falafel i Smålandsstenar. En kebaberia hade inte hört talas om detta exotiska. En annan svarade på frågan: finns falafel nånstans i den här byn? med: Ja, i Jönköping. En tredje smög till mig rullen under disk, som om dom egentligen inte fick sälja kikärtsbullarna.

En trevlig helg alltså. Hade hoppats kunna visa nåra bilder. Men jag har ju fortfarande ingen kamera. Kan please, please, p-to-the-leeease den som vet var jag gjort av  Jeppes kamera som jag lånat, berätta det tack. Alternativ säga till mig vad för slags kamaera jag ska köpa. Måste ha en innan WayOutWest på fredag.

Kyssar och smuts
/Lennart Nilsson

7 Comments

Filed under Min vardag

7 responses to “Ja, det är typ såna här foton jag vill ta.

  1. ÅH herregud vilken obehaglig bild. En amputerad man i lila linne står vänd mot en amputerad shemale i jeansväst och röd tröja. Den sistnämnda har dessutom k*ken ute! Och alla är helt blurry som att jag är drogad.

    Skaffa ingen kamera, du rör dig inte i fotovänliga miljöer.

  2. Adam Karlsson

    Woho! Threadless T-shirts är awesome! Jag trodde inte att det gick, men jag tror att du blev lite mer awesome när du har på dig en!

  3. Adam Karlsson

    PS. kommentar till fel bild

Leave a Reply

