Min längsta dag

Syskonen och Ola

Jepser Rönndahl har inget med projektet att göra.

I lördags var jag på Erik “Bössan” Böréns 30-årsfest på KB. På dansgolvet gjorde jag bejublade nummer som Singleladies-dansen, Telephone-dansen samt köpa-drinkar-till-alla-dansen.  Sen sa Kringlan: Va kul det ska bli att få va med på måndag. Jaha? Sa jag. På vadå? Kringlan: Din och Ola Noréns pilotinspelning. Som ju är på måndag. Juuust det. Sa jag. Och försökte verkligen komma ihåg. Jag ringde Ola igår. Han var i Blekinge. Han bekräftade misstankarna om att vi kanske faktiskt skulle spela in idag. Så jag måste gå tidigare från jobbet. Idag igen, ja. För redan i förra veckan va jag ju ledig torsdag och fredag. Och jag har fortfarande inte hittat manuset vi skrev för två vecker sen. Så… Nu hinner jag inte sitta här och tönta längre. Måste göra ett insektsinslag, gå på ett möte, skriva en sommarpärla, hitta pilotmanus, förbättra pilotmanus, äta lunch, gå till ett produktionsbolag och ha en för lång arbetsdag.

Ses på andra sidan.
/Malin Berghagensson

Leave a comment

Filed under Min vardag

Leave a Reply

