Hotelliggaren

Okej, ni bad om det. Den värsta dagen:

Tapet

Den såg inte alls ut så, men känslan är densamma.

Min torsdag började lite oturligt då vi på onsdagen var ute på Café Opera (Ja, med Petra Mede och Bob Hansson, jaa, det helt vanligt gänget, inget konstigt.) vilket gjorde att jag inte hann checka in på Hotell Scandic Malmen förrän vid 3-snåret där. Så när jag tio i åtta vaknar av Morgonpasset, mitt egentliga jobb, ringer och vill jag ska göra det jag har betalt för, alltså arbeta, så är jag en aning trött. (Läs bakfull, utmattad och hormonell.) Det underlättar ju inte att jag måste fått hotellets tonårsrum, ena väggen var sådär kewl med grafitti och målad spets i svart och lila. Bara den gjorde mig kräkfärdig. Både över mönstret samt den dåliga smaken.

Jag pratar på i raddion om det jag förberedde innan jag somnade. Alltså en timme innan jag vaknade. La på och somnade om. Tio minuter senare börjar spring-i-dörrar-farsen. En städerska kommer in (!), jag rusar upp i chock, hon säger: Jaha, oj, du har redan checkat in? Ja. Uppenbarligen, för här står jag ju darrhänt och utan byxor. Hon går ut. Jag går och dör. Tills en halvtimme senare när det knackar på dörrn. Josefin Papphammar flickflackar ur sängen till dörrn, en annan städerska som ville dubbelkolla att jag checkat in. Jag stänger dörren i ansiktet på henne och lägger mig i fosterställning. När det tjugo minuter senare återigen knackar, så är det samma städerska som undrar om jag vill ha städat. Ja, tack, jag vill ha rummet helt rengjort på människor, ta bort alla som inte är jag.

Efter det: lugn, frid och himmelsk tystnad.

Horace och hela horden

En annan spring-i-dörrar-fars.

Tills klockan 10.30. Då går en helt vanlig människa in i rummet (!) och säger att hon ska bo där. Det ska hon ju inte, för jag bor ju där. Innan hon hunnit backa ut hela sin wedinsväska sover jag igen. Tills det vid 11-snåret dyker upp en käck kille från receptionen som också ska ha del av Josefin-utan-nåt-på-underkroppen-kakan. En numer ganska vanlig kroppkaka för dom som gick på det Öppet hus i rum 603. Han säger: Hej, du jag ville bara kolla om du har checkat in. Ja. Vad är det i min personlighet som utstrålar: Nej tack, jag bara gick rakt upp och tog ett rum som stod ledigt? Jag hinner stänga dörren, för säkerhets skull sätta på mig ett par byxor samt börja borsta tänderna innan det knackar ingen. Samma Kjelle Käck som frågar: Och bara en sak till, när checkar du ut?

Det kanske bara är jag, men jag har fått för mig att det här är information som ett hotell borde hålla lite koll på. Sen hör ju till saken att när jag kommer tillbaka genomblött efter ett inställt gig och tunga timmar i regn så funkar inte mitt rumskort. Då har dom tappat bort mig. Min hotellbokning finns inte längre. Så: en ganska bra hotellvistelse.

/Hotels.comsson

2 Comments

Filed under Klag

2 responses to “Hotelliggaren

  1. Hahaha! Fyfan alltså. Det låter som en riktigt dålig fars faktiskt, en sån som när man ser den suckar man och tänker: “jaja, för det där händer ju säkert, visst”. Men det gör alltså det!

    Bra reklam för Scandic Malmen f ö.

  2. Dr Alban

    Värsta skithotellet! Passar Runar…

Leave a Reply

