Sveriges Radios utrustning

Jag har jobbat på Sveriges Radio sedan december 2006.  Ett företag som jobbar (av titeln att döma) med radio. Alltså ett av Sveriges viktigaste nyhetsmedium, hela landets musikspelare och ljudbildsmålande instutition. Aldrig förr, på någon arbetsplats, har jag varit med om så sega datorer, så crappy klippprogram och framför allt: så svagt kaffe (det kan dock vara för att det är te).  Men allt detta har jag lärt mig leva med. Nu är det nyhetsreportrarnas kameror jag förbluffas av. Vaee det för inställning som gör att jag ser ut som om jag har en hudsjukdom? Vaee det för filter som lagts på så jag ska se ut som om jag alldeles strax kommer get an urge for brain? Hur ser jag ut?

Jossans hudproblem

Josefinito, mitt i maten. Och spetälskan.

/Frukost Påjobbetsson

6 Comments

Filed under Radion

6 responses to “Sveriges Radios utrustning

  1. Nej, du är så söt med din filmarinerade frukt. Eller vad det är du äter.

  2. CA

    Filtret/effekten heter “Unsharp mask” och används för att öka skärpan på suddiga bilder. Kolla även runt dina axlar hur väggen bakom är ljusare. Tydligen gör det också att dina hud.. öh.. variationer förstärks.

  3. Erik L

    Haha, sjukt bra bloggat. Jag fick plötsligt lite ork att jobba i kanske en timme till vid min inte riktigt lika crappy dator.

Leave a Reply

