Idag på mitt jobb:

Ola och Josefinito

Happy stämning i studion.

Har jag återigen dratt upp gamla knäskador på heltäckningsmattan i studion, det är fan att jag ska in i tältatönten varje dag. (Eller utanför, det vet vi inte, för det är ju en tävling). Och så har jag eldat igång den största konflikten i radions historia (sedan den mellan mig och lyssnaren och huruvida jag skulle berätta om när jag blandade hop tartex och spermiedödande medel), alltså vad egentligen leken “Ett, två, tre -rött ljus” heter. Men jag förstår inte varför alla dom går man ur mobil och smsar andra saker. Den heter ju det.

Måste gå nu och borsta tänderna, samt sköta mitt arbete.

/Radio Pratansson

1 Comment

Filed under Radion

One response to “Idag på mitt jobb:

  1. Erik J

    Fröken Radio Pratansson, jag hörde ditt lilla försvarstal i morse och jag kan bara hålla med, det heter “Ett, två, tre -rött ljus”, inga ostar, raggmunkar eller andra maträtter. Jag ser inte logiken i att kalla det något annat, möjligtvis “Ett, två, tre -nuvänderjagmigomochdåmåstenistannaochdensom instestannarfågåtillbakatillstart” Jag ser vissa problem i det namnet men å andra sidan hade dagens unga (om de nu leker “irl”, de kanske inte känner till något annat än “farmville”) varit enna riktiga tungvrikare och hade kunnat “outrappa” Petter vilken dag som helst. // (ursäkta stölden) Rantan Omingetsson

Leave a Reply

