Hallå. Det är bara jag.

Igår på radion så sprang jag i nåt stressat och svagt ögonblick över P4-golvet in i en studio. På vägen dit mötte jag en farbror som jag kände igen. Alla som jobbar på Sveriges Radio Malmö är farbröder. Så jag förmodade att det här var ytterliggare en av alla dom farbröder jag inte men borde vet namnet på. Så jag hälsade: Hallå-hallå. Haaal-lå. Sa farbron tillbaka igenkännade. Men det borde han inte gjort. För den farbron var ju Mikael Wiehe. Alltså Thomas Wiehe mycket kändare bror. Jag känner inte Mikael Wiehe.

Mikael Wiehe

Ser ni det igenkännade han har i blicken? Och ser ni mig nånstans på bilden? Nej, just det. Det är för att han och jag inte känner varann.

/Pinigt Skämmesson. Men va fan, han skulle ju inte hälsat tillbaka!

2 Comments

Filed under Min vardag

2 responses to “Hallå. Det är bara jag.

  1. Det måste ju varit Micke som blev starstruck i det mötet! Familjen Wiehe är ju självklart varma anhängare av PP/RS/TK/diverse-andra-humorgrupper efter allt promotande av Thomas karriär som ni har gjort.

  2. Förövrigt ser han ju inte alls ut att känna igen någon på bilden, och det beror ju på att du inte är i närheten.

Leave a Reply

