Första dagen på nya jobbet

Jag är för dålig på arbeta. Vi började klockan 09.00 med planeringsveckan med nya Morgonpassgänget. 09.22 var behövde jag vila lite. För trött. För att inte tala om hur seg jag är nu. Och då har jag typ ändå inte gjort nånting. 25 minuter av mitt liv försvann när jag pratade sketlänge med en farbror som gillar insekter. Den farbrorn berättade också att Gaby Stenberg (bilden) samlar på insektsljud

Gaby Stenberg och Bert-Åke Varg

Gaby Stenberg och farbrorn som gillade insekter i den sistnämndas fantasi.

och sätter ihop dessa till surrkonserter. Jag sa: Jaha, jag trodde Gaby Stenberg var död.

Nej, det sa jag inte. Men var tvungen att peda Gaby Stenberg. Där fick jag lära mig att hon är född i Tokyo samt att hon tagit sånglektioner för Andrejewa de Skilondz och teaterlektioner för Willy Koblancks. Men framför allt att hon inte är död. Det är ett mirakel!

Sen hittade jag på en ny programpunkt som heter Kolonilotto. Ni får själva gissa hur den tävlingen går till.

Sen blev jag deppig över att jag aldrig kan skärpa mig på pressfoton och bara ta vanliga, lagom bilder. Måste alltid flamsa och överdriva. Bara för det så ska ni inte få se nån av dom. (Ni ska få se nån av dom. Men inte idag.)

/Bert-Åke Vargsson

Leave a comment

Filed under Min vardag

Leave a Reply

