Hilfe!

Jag springer sidleds här i Josefinitos salonger, kan inte bestämma mig vad jag ska ha på mig. Ska ju på pressfotografering i em. Inför Morgonpasset Sommar. Ja, nu sa jag det. Jag ska jobba som reporter på Morgonpasset hela sommarn. Jag har det det göttaste av alla i redax: behöver inte, som pgrmledarna, va på jobbet klockan 5, utan kan dyka upp vid 7. OM jag inte har ett viktigt reportage jag måste researcha kvällen innan. Kanske på en krog. Kanske jobba undercover. Som “full”. Jag behöver inte: va där alltid. Jag kan ju till exempel rapportera från Arvikafestivalen som jag ju ska till och från Pride som jag ju ska till och kanske Crazyland som jag vill till.

Josefinito på festival

Ja, en aning naggad i kanten, men ändå: Go.

Så hjälp mig nu bestämma vad jag ska ha på mig. Det måste vara “somrigt”. Och sen sa nån jävel “inget svart”. Men det ser jag som ett sjukt skämt.

/Högsten Accentueringsfärgsson

9 Comments

Filed under Min vardag, Roliga grejer jag ska göra

9 responses to “Hilfe!

  1. Espen

    Grattis!
    Ååååhr, som jag ska lyssna på Morgonpasset. SOM jag ska lyssna. Som jag aldrig lyssnat förut (ok, jag lyssnade lite då Simon S. va där sista sommar).

  2. Hannes

    Vilka är de andra prgledarna?!? Fan va gött att höra dig i radio igen!:D

    • Jag tror inte jag får säga det. Men jag kan ge er ledtrådar. Den ena börjar på O. Den andra jobbar har haft samma titel tills nu, som jag ska få. Börja gissa!

      • Clara

        Kan den som tidigare hade din titel vara Jonathan Unge? Var inte det hans roll förra Morgonpasset Sommar??! Och grattis! Nu kommer sommaren äga ännu mer än vanligt

        • Både ja och nej, jag ska ha typ Unges roll, fast vad ska då Jonatan Unge va? Jag tänkte främst på Julia Blomberg som vart reporter på P3Populär. Som jag ju ska vara då. Fast för Morgonpasset.

  3. Någonting glittrigt?

  4. Lelle

    SOMMAREN ÄR RÄDDAD!

  5. Expanders

    Du kanske kan ha en sån här:

    Grattis förresten, ska bli en kul sommar🙂

Leave a Reply

