Färdig!

Färdigjobbat med Pang Prego. Var det för hur länge som helst sen, men så fick vi ju det här slaskprogrammet från Humorhimlen. Så nästa vecka, 9:e juni kl 15.02 hör du oss (Nan the Jam, Kring the Ring, Jo the Bow och Jeppe) stå och skräna i P3 igen ett kort slag.

En helt vanlig fest i Berlin

Josefinito, Nanna, Jepser och Kringlan i Tyskland.

Dessutom ska alla vi tramsesockarna åka på semester imorrn. Ja, vi ska åka till Berlin.

Behöver man pass där? För jag minns när dom sa: Vi måste rösta fram EG till vinst, så slipper vi alla pass. Så är det så? Och vad ska jag göra där? Säg det till mig, du som nån gång vart i Tyskland. Jag har det en gång, men det enda jag minns var att jag duschade med trädgårdsslang utanför ett församlingshem i Frankfurt.

/Inge Närillegal-Medellerutanpass

6 Comments

Filed under Min vardag, Reklam, Roliga grejer jag ska göra, Saker ni bör veta

6 responses to “Färdig!

  1. Prosse

    Vad finns inte att göra i Berlin? Ingen risk att du ska behöva sitta och stirra med en apatiskt tom blick.

    Ett tips: Deutsches Currywurstmuseum. Kan det bli bättre än ett museum som bara handlar om korv i currysås?

  2. Hajen

    Passet kan du lämna hemma ! Tror jag.. Eller ta med det för säkerhets skull. Hälsa Germania

  3. Det är lite lustigt att man kan skicka in sin Prego-enkät till humorhimlen tills på fredag, men att ni tydligen redan spelat in programmet😛 Bluffåbåg!

  4. Sofie

    Du behöver inte passet för att åka dit tror jag, men du behöver nånting att identifiera dig med om det skulle uppstå en sån situation (vad nu det är för situation, tänker du bli arresterad?), och då gills inte det svenska körkortet, så då måste du ta med dig… passet. Om du inte har ett EU-idkort, men vem har det?

  5. e

    beror ju på hur du reser. med tåg så är det bara att köra, har aldrig behövt visat leg.och har varit med om flera gånger att de litar mer på ett studentleg där man klistrat på bilden själv än ett körkort (mycket möjligt att die polizei tänker annorlunda där, är inte kriminell så har dåliga koll). men för säkerhets skull om du inte måste gå ut och gräva upp passet någonstans eller liknande ansträngning så ta med det. om inte annat så kan det ju finnas bra upplägg för kränk om bilden är ful, som kan rädda tråkiga stunder.

  6. Pingback: En liten resa « Rikets sal

Leave a Reply

