Ni får bli mina PA:s

Hej, jag kommer nu dra mitt schema för dagen: lyssna noga och kom ihåg allt.

Harry, Ron, Ginny och Hagrid.

Mina scenskolekompisar. Efter det här bytte dom om till sina scenkläder.

8.00 Gå upp. Har jag redan gjort. Det behöver ni inte påminna mig om. Påminn mig däremot i sommar när jag ska ha ett sommarjobb där jag måste gå upp tidigare än nån nånsin gått upp. Tidigare.

09.40 Alltså nu. Läsa min vän Ullans magisteruppsats -igen. Och den här gången komma ihåg att skriva ner dom frågor jag har.

10.00 Klä på mig dagens kläder. Det tar alltid en halvtimme, timme.

10.45 Stressa iväg till teaterhögskolan och lyssna på Ullans kontemplation. Kontamination. Det man gör med en uppsats. Och ställa mina frågor.

12.05 Tjata på att nån av scenskolekompisarna ska äta lunch med mig.

12.07 Ge upp. Gå och äta lunch själv.

14.00 Träffa Ola Norén. Hoppas jag. Han ringer alltid på väg hem från en smörrebrödsbjudning och ställer in våra möten.

18.00 Förhoppningsvis vara klar med Ola Norén.

19.00 Gå tillbaka till teaterhögskolan för att lyssna på min vän Rob the Jobs sångredovisning.

20.30 Vara på dåligt humör på grund av huvudvärken som uppstått efter att Robs klasskamrater inte är lika sång-ligen begåvade som han.

21.00 Gå hem.

21.13 Tvinga mig själv att se schlagern. Fastän jag är opeppad. För annars känns det som jag sviker en god vän sen många år tillbaka. Eller mer, ett barn. Det känns som jag sviker ett barn. Men jag vägrar se den ensam, det är för deppigt. Vem ser den med mig?

/Anna Ankas assistent

Leave a comment

Filed under Min vardag, Roliga grejer jag ska göra

Leave a Reply

