London OS 2012

Sportintresserad som jag tvingats bli efter min resa till Vancouver-OS så hittade jag London-OS  2012:s maskots.

Mascots London 2012

Mascots on Ascots.

Dom är ju fina och så men är det inte lite mycket med ett så stort kvinnokön på den blåa krabban? Och varför har den vita parveln alla olympiska ringarna och den lite flamboyante fått en rosa? Det är väl inte en olympisk ring?

Ja, frågorna är många. Framför allt, vad heter dom? Ja, jag läste det nånstans, men jag kommer inte ihåg. Det va typ Mandelman och Edelweiss. Så, nu vet ni.

/F. Ärgarhåretsson

3 Comments

Filed under Bild

3 responses to “London OS 2012

  1. Lord

    Rosa är paraolympics. That’s why.

    Tycker de är fantastiska, fast snacket går här i London om det är en slump att de ser ut som CCTV cameras.

  2. Vad är grejen med att den långe har ett “M” i pannan?. Är det för att vi ska veta att han är en maskot, eller?

Leave a Reply

