Ingen rast och ingen krog

Jepser i Danmark

Ja, ni ser ju. Den här killen. Vet inte hur man använder en telefon. Att ringa med.

Alla mina dagar ser exakt likadana ut. Jag vaknar efter ha drömt nåt asknepigt. Jag äter frukost och tittar på internets. Jag öppnar min almanacka och skrattar högt. Ha! Säger jag. Inget idag heller. Och sen börjar dom vita rutorna bläckfyllas. Olika struntmänniskor ringer och bestämmer olika saker med mig. (Alla ringer utom Jepser, han ringer aldrig. Man får på sin höjd ett sms där det står: Naturvetenskap rules! Vill man honom nåt får man ringa själv. Det vet alla.)

Idag var likadan. Jag vaknade med sjukdom och tvättid. Tänkte: Hm, en sån dag. Sen messade Jepser. Och jag messade tillbaka att: OÄ är också fett. Sen gick vi och åt lunch. Jag åkte hem. För att tapetsera mina hornhinnor med Angel (vampyren. Inte Rolf Lassgårds 70-års kris.) Då ringde en hemlig arbetsgivare och ville ha möte. Så då hade vi det. Så nu har jag nästan fått ett hemligt jobb. Till. Men imorrn ska jag bara ligga på divanen och dregla.

/Naiv Lärsigaldrigsson

Leave a comment

Filed under Min vardag

Leave a Reply

