Dagens mailskörd

Uppe med en så kallad tupp. Har en busy dag, ska träna, packa och åka (vaee det jag skriver, har jag blivit Claudia Galli? Ursäkta.) till mina vänner i Ysby, Laholm. (Pew, Josefinito är tilbaka, Claudia skulle aldrig åka till Laholm.)

Men först så kollade jag dagens mail. Jag får varje vecka från filmcafe.nu ett sammandrag av de annonser om skådisjobb som passar mig (utifrån kriterierna: kön.). Dom som annonserar kan ju så klart basala saker som att formulera sig och/eller stava. Nej, just det. Inte. Dom kan inte det.  Exempel ur senaste annonsskörden:

Till reklamfilm sökes
MEDV REKLAMFILM – Avancerad statist. ”snyggMamma” med barn 1-4 år . Helst brunett
Till reklamfilm sökes
MEDV REKLAMFILM – Avancerad statist . Sminktjej – helst en riktig sminkös som kan skådespela

“snyggMamma”. Är det karaktärens namn? Eller är det en titel som jag bör ha?

Till reklamfilm sökes medverkande reklamfilm. Va?

Sminktjej  –  helst en riktig sminkös som kan skådespela. Det krävs en verkligt avancerad statist att spela smibkös. Fast jag kan också spela “sminktjej” utan ha ett diplom från Beauty college.

En "sminktjej"

En "sminktjej"

Jag kommer inte ta några av jobben.
Puss, nu drar jag.

/Make Upsson

Leave a comment

Filed under Klag, Min vardag

Leave a Reply

