Litterär frisersalong

cat wizard

En katt. Häxa. Trollkatt.

Då har jag lyssnat klart på sjunde Harry Potter-boken. Igen. Ja. Om jag ska gissa tror jag jag har hört alla sju böckerna helt igenom kanske 8 gånger. Exklusive dom gånger jag LÄST hela sviten. Det får vara bra nu. Jag måste läsa nåt annat. Just nu är det ett recept på dinkelfoccacia. Det kommer inte räcka så länge. Och det är ett litterärt verk man only kan läsa so many times. Sen vet man vad som kommer hända. Det kommer sluta med en gyllenbrun yta. Jag behöver att nån ger mig andra böcker.

Jo, jag läser House of night-serien. Men den är ju inte klar. Så jag får försöka dra ut på böckerna som kommit så mycket jag kan. Och nu har Mor och Dotter Cast tappat mig i storyn. Lär man inte sig på “Skriva vampyrhighschool-lit 101” att man inte bör SPOILERVARNING döda huvudrollsinnehaverskan? Sjunde boken är just nu inte så fartig. Mycket gråt och tandagnisslan. Extra mycket det senare, dom har ju dubbel så långa som vi.

Ge mig tips på läse.

/Wilhem Mobergsson

9 Comments

Filed under Klag, Min vardag

9 responses to “Litterär frisersalong

  1. läs hungerspelen! sjuk bra science fiction. eller neil gaiman, han borde du gilla. tycker jag. han har skrivit en del, så då har du mycket att hämta från.

  2. sigrid

    katherin kerr har skrivit en fantastisk gammal fantasy-serie, silverdolken är först boken.
    jag lever på klassiker, så om du vill ha the fantasy equivilent to marian keyes ska du läsa David Eddings böcker om Belgarion.

    enjoy!

  3. Se om Buffy! Det är mitt tips.

  4. Espen

    Du _har_ vel läst Sookie Stackhouse-bökerna?

  5. natalie

    kul bus att skriva spoilervarning preciiiiiiiiis före spoilern. kul bus.

    fö, ja, sookie stackhouseböckerna. så jälla mycket samlag!

  6. Fanny

    John O´Farrells bok Det här är ditt liv kanske du skulle gilla! Tycker själv att den är väldigt skojig! Handlar om en snubbe med jättetråkigt liv som av en slump lyckas lura hela världen att han är en framgångsrik ståuppkomiker! Men det är han ju inte så hur ska det gå?!😛

  7. Rebecca

    Ja Hungerspelen-triologin av Suzanne Collins är mumma, den kommer du gilla.

  8. Marcus

    Läs allt av Ajvide-Lindqvist i rätt ordning. Det är rakt igenom guld! GULD SÄGER JAG!

Leave a Reply

