Ring Skatteverket nu, man kommer fram direkt.

Nu startade jag en intern konflikt på Skatteverket. Jag multitaskar genom att blogga och ringa “skattmasen” samtidigt. Jag telefonerar för att fråga samma fråga som jag ställt senaste tre veckorna. Måste jag deklarera? Ibland säger dom ja. Ibland säger dom nej. Idag ringde jag för att skvallra om att den senaste sa att ja, jag var tvungen att göra det. Då utbrast Staffan idag i luren: “Va? Sa den? Hmm. Jag har sagt till massa andra att dom inte behöver det. Vänta. Jag måste prata med nån. Jag ringer upp. Klick.” (En ljudeffekt. För att måla upp bilden av att han la på. Inte bilden av Staffan med en Beretta mot tinningen och mörka tankar om livet, men disträ och glömde ladda. Inte alls den bilden. Jag tror Staffan är väldigt ordentligt av sig. Han skulle inte glömma nåt sånt.)

Så nu har vi antingen massa människor på myndigheten som inte kan sitt jobb eller så har vi en rogue Skatteverksman som upplyser som han vill. Jag håller på Staffan.

Josefin deklarerar. Inte.

/Pengarna är Josefinito. Finished. Kaputt.

PS Staffan heter egentligen nåt annat. Nej, det gör han så klart inte. Jo, det gör han. Ahhhaahaa! Ni vet inte vad ni ska tänka nu.

1 Comment

Filed under Min vardag

One response to “Ring Skatteverket nu, man kommer fram direkt.

  1. AAAAH vilken twist du fick till i PSet! Kan inte tygla mina tankar som far åt alla sträck i vädret.
    =)

Leave a Reply

