Mitt liv – Ett levnadsöde

Efter ett bedrövligt samtal med Skattemyndigheten idag slog jag mig, nedbruten och darrläppad, ner framför tefven. Ni kan inte förstå att i samma rörelse som jag lägger ner plastpappan (=för att undvika missförstånd, det är alltså fjärrkontrollen. Den är av plast och den bestämmer vad jag ska se på teven, alltså plastpappa.) så börjar resumén på första avsnittet i nya säsongen av Glee. Jag hade igen aning. Att dom kommit ut. Jag andades in så kraftigt, för att understryka hur chockad jag var, så jag blev lite lightheaded. Sen blev jag inspirerad och ställde mig och började youtub-karaoka i min ensamhet.En gammal Glee

Summa av min söndag: Jag var ett svälj ifrån att gråta i Skatteverksmannens öra, jag var en syrebrist ifrån att missa hela nya avsnittet och nu är jag en tonart ner från hur jag brukar prata. Hes. Det tar på rösten att sjunga “Meeeemry”. Några gånger. Så många gånger som det får plats i en on halv timme. Nu: hitta en lättlurad person som har kunskaper inom deklarationsskrået.

/Utb-Lotta Ekobrottslingsson

3 Comments

Filed under Klag, Teven

3 responses to “Mitt liv – Ett levnadsöde

  1. Tackar! Jag blev förstås Lauren. Fan, jag som tycker jag är så god.

  2. Tova

    Jag blev också Lauren. Kände inget “fan” över det dock

Leave a Reply

